50.000 kroner til unge idrettstalenter

Simen Kvarstad (kombinert), Andrea Lintorp (undervannsrugby), Benjamin Myrvold (judo) og Mia Støver Wollebæk (klatring) er tildelt Trondheims kommunes idrettsstipend for 2018.

Sist oppdatert: 01.07.2022

TALENTER: Mia Støver Wollebæk, Simen Kvarstad og Benjamin Myrvold fikk kommunens idrettsstipend. Her flankert av ordfører Rita Ottervik og kommunaldirektør Ola By Rise. Foto: Trøndelag idrettskrets

Alle de fire utøverne har potensial til å nå verdenstoppen, og har allerede markert seg sterkt innen sine idretter. Under Idrettens hederskveld fikk de heder, ære og skryt og 50.000 kroner hver.

Det kommunale stipendet deles ut hvert år til to jenter og to gutter i alderen 15 til 22 år. Det gis til ungdommer som har vist gode prestasjoner og satser målbevisst og seriøst, og skal stimulere dem til å utvikle seg videre i sin idrett.

For 2018 kom det inn 29 søknader fra 20 ulike idrettsgrener, og det var mange sterke kandidater. Ordfører Rita Ottervik delte ut stipendet.

MR. BORDTENNIS: Rolf Erik Paulsen fra Trondheim Bordtennisklubb ble kåret til årets ildsjel under Idrettens hederskveld. Paulsen har engasjert tusenvis av barn og unge i over 70 år. Her sammen med ordfører Rita Ottervik. Foto: Trøndelag idrettskrets.