Fra City til Midtbyn

Hun har jobbet i Barclays Bank, Bank of America og Sparebank 1. Nå blir Cecilie Hammond Spark (49) Trondheim kommunes internasjonale leder.

Sist oppdatert: 26.01.2023

- Jeg gleder meg veldig til å jobbe med internasjonale relasjoner i Trondheim kommune. Jeg er veldig glad i byen, og det er utrolig mye spennende som skjer her, og som skal skje, sier Hammond Spark.

På tross av sitt britisk-klingende etternavn er hun født og oppvokst i Trondheim. Etter utdannelsen som sosialøkonom ved universitet i Oslo, gikk turen blant annet videre til Storbritannia. Der ble hun i 11 år i stillinger i finansmiljøet i London City og videre tre år i tilsvarende jobber i Frankfurt, Tyskland. For seks år siden vendte hun hjem til røttene i Trøndelag.

Hammond Spark overtar stillingen etter Gerhard Dalen, som ble pensjonist tidligere i sommer. Hun begynner i sin nye jobb 1. oktober.

Bilde av Cecilie Hammond Spark