Fått SMS om vannmåleren?

Trondheim kommune har sendt ut SMS til over 53 000 innbyggere om å lese av sine vannmålere.

Sist oppdatert: 10.12.2021

Foto av vannmåler
Det er igjen på tide å lese av vannmåleren.

Det er igjen på tide å lese av vannmåleren og sende inn tallene til kommunen.

Min side kan du finne informasjon om vannmåler, fordeling av forbruk, historisk forbruk, og gebyrgrunnlag for gjeldende periode. Dersom du lurer på hvor mye vann du egentlig bruker så finner du for eksempel vannforbruker ditt for de siste tre årene og et estimat på din neste faktura inne på Min side.

53 000 SMS

Vi sender i disse dager ut SMS med beskjed om å lese av vannmåleren. Avsender av disse SMS-ene vil være et 14-sifret nummer som er unikt for deg. Det vil derfor ikke være mulig å videresende SMS. Dette er nødvendig for at avlesningen skal registreres på riktig måler.

Les av tallene på vannmåleren din, og svar på SMS med kun tall. Normalt vil vannmålerstanden bestå av 4-6 siffer. Sifrene bak komma skal ikke med på avlesningen

Ved å klikke på denne lenken så finner du all nødvendig informasjon om hvordan du gjør dette.

Vannmåleravlesning 2021

Næring, miljø og samferdsel