Har du en gründer i magen?

Brenner du inne med en knallgod idé? Kanskje du kunne tenkt deg å starte opp egen virksomhet? Trondheim kommune med flere ønsker å legge til rette for deg. Kom på Gründerdagen så får du vite mer.

Sist oppdatert: 29.11.2021

To menn og en kvinne som diskuterer en forretningside
Gode ideer må fram i lyset. Kanskje klekkes det noen nye forretningsideer under Gründerdagen 2021.

Kanskje er du allerede i gang og trenger litt hjelp for å ta nye steg. 29. november arrangeres Gründerdagen 2021 på Britannia Hotel, og vi håper du kommer. Arrangementet er gratis, og det er begrenset med plasser. Så nøl ikke med å melde deg på.

Forutsetninger for å lykkes

Trondheim og Trøndelag har høye mål med tanke på å legge til rette for gründerskap og innovasjon. Vi har Norges fremste studentmiljø, en offensiv kommune, et innovativt næringsliv, et godt økosystem for studentinnovasjon og en ressursrik region. Trondheim er dessuten unik på verdensbasis ved at studenter i sin utdanning har tilgang på mange fremragende senter for forskning, innovasjon og entreprenørskap.

Vi har med andre ord de beste forutsetninger for å lykkes med å nå målene, men utnytter vi mulighetene godt nok? Det er mange gode hjelpere på feltet - men vet gründerne hvem de er og hva de kan bistå med? Treffer vi behovet til gründerne? Og hvilken betydning har bærekraft for gründerne? FNs bærekraftsmål viser vei, men jobber vi raskt nok og er vi ambisiøse nok? Dette er noe av det vi ønsker å sette fokus på på Gründerdagen.

Et samarbeid

Gründerdagen er et samarbeid mellom Connect Midt-Norge, Trondheim kommune, Sparebank 1 SMN, Innovasjon Norge, 6AM, Næringsforeningen i Trondheimsregionen og Trondheimsregionen.

Vi ønsker å sette søkelyset på mulighetene og rammebetingelsene for gründerne i Trondheim og inviterer derfor til en dag med gründerskap i fokus. Her vil dere få muligheten til å møte andre gründere, utveksle erfaringer og ideer både med de gode hjelperne og andre gründere.

• 10.30 Registrering av deltakere
  • 11.30 Lunsj i Palmehaven
  • 12.30 Muligheter som Trondheimsgründer - Kristian Dahlberg Hauge, direktør for næring, miljø og samferdsel i Trondheim kommune åpner Gründerdagen
  • 12.40 Bærekraftig inspirasjon - Toril N. Hernes, prorektor for nyskaping ved NTNU og Vigdis Harsvik, direktør i Innovasjon Norge
  • 13.00 Gründereventyr
  • 13.15 Økosystemet for innovasjon -Hvem gjør hva og hvorfor? De gode hjelperne pitcher
  • 14.00 Gründertips #1 Skaff deg et godt domenenavn - Unni Solås fra Norid
  • 14.10 Eier du varemerket du har skapt? - Kenneth Beck fra Patentstyret
  • 14.00 Mat & mingling med de gode hjelperne
  • 14.45 Engleinvestorer. Hva og hvem er det og hvorfor lykkes bare noen med engler? - Finn Schløsser-Møller, leder Connect Investor og Vibeke Schei Solberg, banksjef i Sparebank1 SMN i samtale med gründeren av Slidedrain, Stian Kvaran Bongard
  • 15.15 Dette foredraget vil du ikke gå glipp av! - Sjur Dagestad har jobbet med innovasjon i over 30 år. I 1985 ble han grovismester på NTH, og i 1994 ble han første vinner av Reodorprisen. Vi sier ikke mer...
  • 15.55 Avslutning og minikonsert - Studentkoret Pirum avslutter dagen med nydelig sang.

Næring, miljø og samferdsel

Byutvikling