Trondheim parkering har fått nye nettsider

Nå er det enda lettere å finne informasjon om parkering, elbil-lading og piggdekkregler i Trondheim. På Trondheim parkerings nye nettsider er det kort vei til det du måtte ønske svar på.

Bilde av en person som har parkert bilen sin og bruker parkeringsappen på mobiltelefonen.
Alle som parkerer på offentlig gate oppfordres til å betale med SmartPark-appen.

Hvor kan jeg parkere og når? Hvordan får jeg tillatelse til å kunne kjøre med piggdekk? Hvor i byen finner jeg ladeplasser for elbil? Sjekk Trondheim parkerings nye nettsider, så får du svar. Her finner du også annen nyttig informasjon, og du kan enkelt søke om boligsoneparkering og ulike tillatelser.

Trondheim parkering er en selvstendig enhet i Trondheim kommune, med nærmere 50 ansatte, som holder til på Leüthenhaven. På grunn av smittesituasjonen i Trondheim, er kundesenteret stengt for øyeblikket, men de fleste av Trondheim parkerings tjenester finner du på nettsidene. Her vil det komme info om når kundesenteret åpnes igjen.

Siden 1968 har Trondheim parkering vært utøvende fagorgan innen Trondheim kommunes vedtatte parkeringspolitikk, og enheten skal medvirke til at parkeringstilbudet utvikles i kommunen. Parkeringspolitikken skal ivareta sikkerhet, fremkommelighet og miljø for alle som ferdes i Trondheim, også myke trafikanter. Våre betjenter fungerer i tillegg som byverter og kan hjelpe både turister og byens befolkning med små og store spørsmål.

Trondheim parkering er en totalleverandør innen offentlig parkering. Dette innebærer at enheten tilbyr sine tjenester til andre kommuner i nærområdet.

Sist oppdatert: 11.10.2021