Frivillighetens år er i gang

Fredag 25. mars, selveste Vaffeldagen, kickstartet Trondheim kommune Frivillighetsåret 2022 på Torvet. Året er et nasjonalt initiativ, men kommunen er med på feiringen og vil synliggjøre og hylle det flotte frivillige arbeidet som gjøres.

Sist oppdatert: 04.04.2022

Trondheim Torv på en dag med regn. Flere oppmøtte mennesker foran to telt og scenen.
Forbipasserende kunne glede seg over vafler og informasjon fra frivillige organisasjoner på Vaffeldagen på Torvet. Foto: Saranphat Myhre

Vaffel og frivillighet går ofte hånd i hånd, og på Torvet 25. mars ble det delt ut gratis vafler til forbipasserende, som kunne besøke stands og få informasjon fra rundt 20 frivillige organisasjoner. På scenen talte varaordfører Mona Berger og kommunedirektør Morten Wolden, organisasjonene holdt appeller og det var musikalske innslag.

Stand på Torvet

Fra tirsdag vil kommunens sosiale medier fremheve ulike organisasjoner som har mottatt tilskudd fra kommunen for sitt frivillige arbeid. Følg med annenhver tirsdag på Facebook og Instagram for å lese. Utover året kan du glede deg til Sykkeltur og FinnFramFest i juni, begge arrangementer i frivillighetens navn, før året rundes av med Idrettens hederskveld i november og festforestilling for frivillige i desember.

Etter hvert begynner vi også å rette blikket mot 2023, hvor Trondheim har fått æren av å være Europeisk frivillighetshovedstad! Fokus på frivillighet er med andre ord ikke over i løpet av 2022. Bli med på feiringen!

Idrett, kultur og fritid