Hvem får byggeskikkprisen for 2021?

Hvem har de siste fem årene skapt et byggverk eller bygde omgivelser som bidrar til å heve og utvikle allmenn byggeskikk? Det er tid for utdeling av Trondheim kommunes årlige byggeskikkpris.

Sist oppdatert: 25.01.2022

Foto av fasade på Kyvatnet naturbarnehage, en tidligere vinner av byggeskikkprisen.
Kyvatnet naturbarnehage er en tidligere vinner av Trondheim kommunes byggeskikkpris. Hvem blir den heldige vinneren denne gangen?

En gang årlig drar juryen for byggeskikkpriser på befaring for å finne verdige kandidater, og i 2021 besøkte de fire prosjekter av svært ulik art og på ulike steder i Trondheim.

I kriteriene heter det at prosjektet må være av høy kvalitet, og være knyttet til folks dagligliv og nærmiljø. Og at det i tillegg må ta hensyn til Trondheims egenart.

Vinneren er nå kåret, og du kan få med deg utdeling av prisen mandag 31. januar i Rådhussalen på Trondheim folkebibliotek. Utdelingen starter klokka 14.30.

Prisen deles ut av varaordfører Mona Berger og vinnere vi gi en kort presentasjon av prosjektet.

Mer om byggeskikkprisen

Byutvikling