Inviterer til infomøte om Strindamarka næranlegg

Et nytt næranlegg i Strindamarka er i støpeskjeen, og Trondheim kommune vil orientere om planene i et åpent møte onsdag 9. mars.

Sist oppdatert: 26.07.2022

Foto av noen som går på ski. Vi ser bare ski og nedre del av kroppen
Trondheim kommune vil utvikle et næranlegg for vinteridrett i Strindamarka.

Hensikten med planarbeidet er å legge til rette for et næranlegg for vinteridrett for sju idrettslag på østsiden av byen. Planforslaget strekker seg fra Lohove i nord til eksisterende skiløypenett i Strindamarka i sør. P-plass Bekken med tilhørende eksisterende skiløyper er også med i planområdet.

Rekruttanlegg og skistadion

Planen foreslår store deler av området (inklusiv eksisterende tur- og skiløypenett) regulert til offentlige friområder i tillegg til arealene til selve skianlegget. Dette for å sikre arealer primært rundt Fuglmyra for friluftsliv, og i tillegg sikre sammenhengende skiløype- og turstitraseer mellom utfartspunktene og marka, hovedsakelig innenfor det eksisterende sti- og løypenettet.

Den nye skitraseen planlegges til å være ca. 2,5 kilometer lang. Det planlegges et rekruttanlegg for ski med skistadion, hvor det legges til rette for snøproduksjon. Det avsettes arealer til skileik. De nye løypene planlegges for en bredde på inntil 5 meter.

Eget nettsted

Trondheim kommune har opprettet et eget nettsted for Strindamarka næranlegg hvor du finner mer informasjon om prosjektet. Planforslaget utarbeides av rådgivningsselskapet Rambøll og arkitekt Henning Larsen på oppdrag fra Trondheim kommune.

Informasjonsmøtet finner sted ved Strinda videregående skole, onsdag 9. mars kl. 18.00. Dersom du har innspill til planforslaget, kan du sende dette på e-post til . Skriv “Innspill til planforslag Strindamarka næranlegg” i e-postens emnefelt. Frist for innspill til planarbeidet er 30. mars.

Byutvikling

Idrett, kultur og fritid