Logg deg inn på Min side for å fylle ut informasjon om din eiendom

Fra i dag 13. september kan du logge deg inn på Min side via Trondheim kommunes hjemmeside for å se og korrigere informasjon om din boligeiendom. Trondheim kommune skal oppdatere grunnlaget for å beregne eiendomsskatt, og da trenger vi hjelp fra deg for å sette riktig verdi på boligen din.

Sist oppdatert: 16.09.2022

Flyfoto fra Tyholt
Nå kan du logge deg på Min side hos Trondheim kommune for å se og korrigere informasjonen om din boligeiendom.

Dette skal gjelde fra og med 2023. Alle eiendommer får da en ny takst. Denne skal tilsvare forventet markedsverdi ved fritt salg.

Ved å logge inn på Min side kan du som er boligeier se faktaopplysninger som brukes i takseringen av din bolig.

Der har du også mulighet til å korrigere informasjonen hvis du mener noe er feil. Det gjelder for eksempel areal for bygning eller boenhet, byggeår, bygningstype med mer.

Alle eiere får informasjon om omtakseringen i eget brev. De som ikke har mulighet til å logge seg på Min side får informasjon om hvordan de kan kontakte kommunen i brevet som sendes ut.

Her kan du lese mer om den nye ordningen for å beregne din eiendomsskatt.

Næring, miljø og samferdsel

Byutvikling