Kommunale fakturaer på vei

Problemene med å få sendt ut fakturaer for ulike typer helsetjenester er nå løst, og fakturaer er på vei. Det er mulig å få delt opp fakturaen som kommer.

Sist oppdatert: 03.10.2022

Person som taster på PC

Den 7. mai i år byttet Trondheim kommune ut faktureringsløsningen i helsetjenesten. Dessverre har vi siden oppstart hatt problemer med å få sendt ut fakturaer. Dette gjelder eksempelvis på ulike typer dagopphold, korttidsopphold og hjemmehjelpstjenester. Nå er imidlertid problemene løst, og brukerne av disse tilbudene vil nå motta faktura for hele perioden fra mai-august.

De som har eFaktura-avtale får faktura i nettbanken om kort tid mens andre kunder kan forvente å få faktura i løpet av denne uken. Beløpene på fakturaene som blir sendt ut kan bli høye siden det dreier seg om flere måneder til sammen. Det er derfor viktig å understreke at det går an å få delt opp fakturaen. Etter at du har har mottatt faktura kan du kontakte Regnskapstjenesten på e-post: for å få hjelp til dette. Kontaktinformasjon vil også stå på faktura.

Vi beklager de ulempene dette medfører.

Helse og velferd