Trondheim kommune samler koronatiltakene på Leüthenhaven

Teststasjonen og koronatelefonen blir fra 2. mai samlokalisert på Leüthenhaven. Testtilbudet og koronatelefonen videreføres i første omgang fram til 1. september.

Sist oppdatert: 02.05.2022

Mikroskopbilde av koronavirus.
Alle koronatiltak samles nå på Leüthenhaven.

Det er ikke lenger en nasjonal anbefaling om å teste seg for korona, men det er fortsatt mulig å hente selvtester som antigen hurtigtest og PCR spyttest for de som ønsker det. Dette behøver du ikke å bestille time for. I tillegg er vi behjelpelig med PCR pinnetest og antigen hurtigtest utført av helsepersonell for de som har behov for dette, men da må du ha bestilt time på forhånd.

Noen land krever negativ koronatest tatt siste par døgn før avreise, enten PCR test eller hurtigtest tatt av helsepersonell. Trondheim kommune kan tilby hurtigtesting ved helsepersonell tatt før avreise, men PCR-testing for reise må utføres ved private teststeder. Som reisende må du selv sjekke hvilke krav som gjelder i det landet du skal reise til.

Koronasertifikat

Vi bistår også med administrative oppgaver, noen av disse må du avtale time for.

Utskrift av koronasertifikat for ikke digitale-brukere. Drop-in på Luke 3. Du må møte opp selv, og vise gyldig legitimasjon. Alternativt kan en som representerer deg hente koronasertifikat, men må ha med fullmakt og kopi av ID fra den det gjelder.
Etterregistrering av vaksine tatt i utlandet. Ring for å avtale tid. Ta med skriftlig dokumentasjon og gyldig legitimasjon.
Bekreftelse på vaksinasjon eller test for personer uten norsk personnummer eller D-nummer. Ring for å avtale tid.
Adressen er Erling Skakkes gate 40. Åpningstiden vil være 08.15-15.15 mandag - fredag.

Helse og velferd