Generasjonslekene kommer til Trondheim

Onsdag 10. mai samles unge og gamle i Tillerparken - til konkurranser på tvers av generasjoner. Hvem som kan delta? Alle som vil. Du også.

Sist oppdatert: 24.11.2023

Dronebilde av Tillerparken
KOM DU OGSÅ: Vær med å skap en flott dag for både unge og gamle i Tillerparken.

Her smelter gammel visdom og kløkt sammen med ungdommelig kraft og mot. Lagene skal ha deltakere fra minst to generasjoner, og de trenger ikke å være i familie.

Jo flere, desto artigere

Generasjonslekene er et arrangement med aktiviteter som bidrar til mangfold og inkludering på tvers av generasjoner. Aktivitetene er tilpasset de lokale forholdene, og eksempler er volleyball, stigegolf, tautrekking, quiz og basket. I fjor ble lekene arrangert i 18 norske kommuner.

Skoler og foreninger i nærmiljøet inviteres nå til å delta på de første Generasjonslekene i Trondheim. Alle andre som har anledning til å være med, er også hjertelig velkommen til Tillerparken. Jo flere som kommer, desto artigere blir det. Målet er å samle minst tusen mennesker i alle aldre.

Kommunedirektør Morten Wolden kommer for å åpne lekene kl. 10.

Uformelt og artig

Ved start vil det bli delt inn i lag med 5-8 deltakere på hvert lag. Laget holder sammen og gjennomfører en aktivitetsløype med artige øvelser og oppgaver som passer for alle. Deltakerne trenger ikke trene på forhånd eller ha på treningsklær.

Generasjonslekene i Tillerparken er et samarbeid mellom Sjetne Frivilligsentral, Tillerbyen Frivilligsentral, AktiVM, Pensjonistforbundet, Senteret for et aldersvennlig Norge og Trondheim kommune.

Her kan du lese mer om og melde deg på Generasjonslekene

Her er lenke til arrangementet på Facebook

Helse og velferd

Idrett, kultur og fritid