Ny registrerings- og arkivløsning

Ny registrerings- og arkivløsning

Prosjektet skal etablere registrering og arkivering som felleskomponent basert på nasjonale standarder, for å effektivisere registrerings- og arkiveringsprosesser i kommunen slik at kravene i arkivlova og offentleglova etterleves.

Et viktig prinsipp har vært å skille sak og arkiv.

Prosjektet skal bidra til at kommunen har etablert prosesser, prinsipper for arkivering og løsning for registrering (journalføring) og arkivering. Registrering og arkivering fra kommunens fagsystem, saksbehandlerløsninger og ved manuell arkivering gjennomføres slik at lovmessige krav oppfylles. Standard integrasjonsgrensesnitt benyttes og mest mulig av registreringen og arkiveringen skjer automatisk. Arkivinformasjon er tilgjengelig på en enkel og sikker måte for saksbehandlere og innbyggere.

Løsningen heter TK-arkiv og er basert på eArkiv 360 fra Tieto. Pilot for prosjektet blir arkivering fra eBygg.

Kontaktperson: , tlf. 911 12 896

Mer informasjon:

  • Styringsdokument

Sist oppdatert: 08.01.2018

Fant du det du lette etter?

Gå til toppen

arrow_upward