Hjem Trondheim byarkivBestill eiendomsinformasjon

Bestill eiendomsinformasjon

Trondheim byarkiv håndterer flere typer eiendomsinformasjon behandlet av kommunens enheter. Dette materialet inkluderer dokumentasjon for byggesaker, seksjonering, målebrev, statiske beregninger, og vann- og avløpsnett. 

Bestill digitalisert eiendomsmateriale

Hvis du ønsker kan vi sende digitalkopier av byggesaksmateriale til din epostadresse. Du kan bestille enten tegninger eller komplett dokumentasjon fra byggesaker. Bruk skjemaet under og oppgi hvilken adresse eller sak du ønsker oversendt.

Gå til bestillingskjema for digitaliserte byggesaker

Forespørsler om digitalisert materiale blir behandlet fortløpende, og blir ekspedert innen en uke fra bestilling.

For digitalkopier av andre typer eiendomsinformasjon, som reguleringsplaner, vann- og avløp og statiske beregninger kan du sende oss en forespørsel på e-post.

Bestill eiendomsinformasjon for bruk i lesesalen

Historisk eiendomsinformasjon er bevart i arkivet på Dora, og kan bestilles for bruk i Arkivsenterets lesesal. Du vil få de bestilte dokumentene utlevert ved ankomst  og kan studere dem i lesesalen vår. Vi tar kopi av utvalgte dokumenter for deg.

Fra og med 2011 begynte Byggesakskontoret med fullelektronisk saksbehandling. Det vil si at for byggesaker nyere enn 2011 finnes dokumenter ikke tilgjengelig i papirform, men kan betilles digitalt.

Gå til bestillingsskjema for bestilling til lesesalen

Lesesalen er åpen hver ukedag 09-1500, og materiale må hentes før 1430.

Sist oppdatert: 23.05.2018

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?