Hjem Trondheim byarkivBestill eiendomsinformasjon

Bestill eiendomsinformasjon

Trondheim byarkiv håndterer flere typer eiendomsinformasjon behandlet av kommunens enheter. Dette materialet inkluderer dokumentasjon for byggesaker, seksjonering, målebrev, statiske beregninger, og vann- og avløpsnett. 

Bestill digitalisert eiendomsmateriale

Hele byggesaksarkivet er tilgjengelig i digital form, og både eldre og nyere byggesaker kan bestilles fra oss og sendes til din epostadresse.

Fyll inn kontaktinformasjon og adressen du ønsker å bestille i skjemaet under. Hvis du er interessert i en bestemt sak kan du fylle inn saksnummeret, ellers må du krysse av boksen merket "Kjenner ikke saksnummer" før du kan fylle inn adresse.

Bestill digitaliserte byggesaker

Bestillinger av byggesaker blir behandlet fortløpende, og blir vanligvis sendt innen en uke.

Andre typer eiendomsinformasjon, som reguleringsplaner, vann- og avløp og statiske beregninger er tilgjengelige i lesesalen i Arkivsenteret. 

Reservere eiendomsinformasjon fra lesesalen

Historisk eiendomsinformasjon er bevart i arkivet på Dora, og kan bestilles for bruk i Arkivsenterets lesesal. Du vil få de bestilte dokumentene utlevert ved ankomst  og kan studere dem i lesesalen vår. Vi kan ta kopi av utvalgte dokumenter for deg.

Fra og med 2011 begynte Byggesakskontoret med fullelektronisk saksbehandling. For byggesaker nyere enn 2011 finnes dokumenter ikke tilgjengelige i lesesalen, men kan bestilles digitalt.

Bestill eiendomsinformasjon fra lesesalen

Lesesalen er åpen hver ukedag 09-1500, og materiale må hentes før 1430.

Sist oppdatert: 14.02.2019

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?