Litteraturkofferter

Vi har valgt å lage litteraturkofferter med konkreter knyttet til ulike eventyr, fortellinger og bøker. Bakgrunnen for dette er at forskning viser at det er en sammenheng mellom barns tidlige erfaringer med bøker og lesing, og barns videre språkutvikling. Barn som har mange og gode erfaringer med å bli lest for ser ut til å profitere språklig på dette i skolealder og utvikler god leseforståelse. For minoritetsspråklige barn som blir lest eller fortalt eventyr for på andrespråket, er konkretisering et viktig hjelpemiddel for at de skal forstå innholdet og lære nye ord og begreper. Både barnehagene og skolene har brukt litteraturkofferter for å styrke den språklige utviklingen til barna.

Slik jobbet vi med "Den grønne votten"

Sist oppdatert: 08.04.2019

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne? (ikke skriv personlig informasjon)


Din tilbakemelding blir ikke besvart. Hvis du behøver hjelp, vennligst benytt en av våre kanaler for kontakt.

A03-P1-EPI004