Veileder for bruk av den digitale løsningen for lån av lokaler
Veileder for bruk av den digitale løsningen for lån av lokaler
Innhold
Søke om fast lån av lokaler kommende utlånsperiode
Du kan søke om fast lån mellom 1. mars og 1. april. Søknaden gjelder for perioden fra 1. september til 20. juni året etter.
Lenke til søknadsskjema og veileder legges inn her 1. mars 2025.
Søke om engangslån av lokale
Du kan søke om å låne et lokale til møte, arrangement og lignende.
Søknadsfrist for søknad om engangslån er i utgangspunktet 3 uker før ønsket tid, men det er mulig å søke før dette. Enheten som har lokalet avgjør søknaden.
Søk om engangslån av et lokale her
Veiledning til søknaden:
- Logg inn med ID-porten
- Registrer navn, e-postadresse og mobilnummer i din konto
- Finn aktuelt lokale
- Se i kalenderen om det er ledig tid
- Legg inn søknad om lån av lokalet:
- På vegne av en aktør hvor du har en rolle (Hentes fra Aktørbasen)
eller - På vegne av deg selv som privatperson
- På vegne av en aktør hvor du har en rolle (Hentes fra Aktørbasen)
- Beskriv hva lokalet skal brukes til
- Send søknad
- Du får en kvittering på skjermen og per e-post, med lenke til søknaden.
- Du kan kommunisere med enheten som har lokalet via meldingstjenesten.
Mine leieforhold
Se, endre eller avbestill et lokale
Veiledning for å endre en bestilling:
- Logg inn med ID-porten
- Du får opp en liste med dine bestillinger
- Status på bestillingen vises:
- Godkjent
- Avslått
- Behandles
- Trykk på saken og velg en av følgende:
- Se leieobjekt: Du kommer til lokalets informasjonsside
- Se bestilling: Du kommer til den aktuelle bestillingen
- Hvis du ønsker å gjøre en endring, trykk på Se bestilling
- Du kan velge blant følgende endringer:
- Endre e-postadresse og/eller mobilnummer
- Endre eller legg til informasjon
- Se din kvittering
- Send melding eller se dialog
- Avslutt booking
- Frigjør leiedager
- Meld avvik
Legge dine bookinger inn i din kalender
Hvordan overføre bookinger til din private Google eller Outlook kalender
Sist oppdatert: 11.07.2024