12 nye smittede registrert i Trondheim kommune

Torsdag ble 12 personer, fire menn, syv kvinner og ei tenåringsjente, konstatert smittet av covid-19. Alle har et mildt sykdomsforløp.

Sist oppdatert: 21.02.2022

De smittede er:

Kvinne i 20-årene som har vært i Spania

Kvinne i 40-årene som er nærkontakt til smittet person

Mann i 60-årene som har vært i Spania

Kvinne i 40-årene som ikke har noen kjent smittekontakt eller tilknytning til utenlandsreise

Kvinne i 20-årene som har vært i USA

Kvinne i 50-årene som er nærkontakt til smittet person

Jente i tenårene som er nærkontakt til smittet person

Kvinne i 70-årene som har vært i Spania

Mann i 70-årene som har vært i Spania

Det ble i løpet av torsdag tatt tester av 106 personer i Trondheim.

Det betyr at det på nåværende tidspunkt er registrert 135 personer bosatt i Trondheim kommune som har testet positivt på covid-19.

- Personene som er smittet skal oppholde seg hjemme til de er smittefrie. Både de smittede og deres familier blir fulgt opp av helsevesenet, sier smittevernoverlege Eli Sagvik i Trondheim kommune.

Det jobbes nå med å kartlegge hvilke personer som de smittede har hatt nær kontakt med. De som har hatt nær kontakt med de smittede, skal være hjemme i hjemmekarantene.