15 nye smittede i Trondheim mandag 28. desember

Det ble mandag 28. desember påvist 15 nye covid-19 positive i Trondheim, en betydelig nedgang fra dagen før. I alt ble 1627 personer testet.

Sist oppdatert: 22.02.2022

Foto av koronatest

De smittede er:

To personer i tenårene, tre personer i 20-årene, tre personer i 30-årene, to personer i 40-årene, en person i 50-årene, tre personer i 60-årene og en person i 70-årene.

En person er innlagt på St. Olavs hospital. De øvrige har milde symptomer. En av de påvist smittede har uavklart smittekilde, mens de øvrige har kjente nærkontakter.

To kommunale enheter er berørt av de siste smittetilfellene. Dette er Heimdal BOA og Nidelven hjemmetjeneste. Flere med tilknytning til rusmiljø har fått påvist smitte.

Trondheim kommune ber igjen innstendig om at folk utviser godt smittevern, holder avstand, begrenser antallet nærkontakter og følger gjeldende forskrift.