Fire nye kvinner fikk påvist covid-19

Fire kvinner fra Trondheim fikk påvist covid-19 tirsdag. Alle har et mildt sykdomsforløp.

Sist oppdatert: 21.02.2022

De smittede er en kvinne i 30-årene, to kvinner i 40-årene og en kvinne i 50-årene.

Den yngste kvinnen har vært på reise i Østerrike. Kvinnene i 40-årene er begge nærkontakter til smittede personer og den eldste smittede har ingen kjent smittekontakt, og har heller ikke vært på utenlandsreise som kan forklare smitten.

Det betyr at det på nåværende tidspunkt er registrert 46 personer bosatt i Trondheim kommune som har testet positivt på covid-19.

Til sammen ble det tatt prøver av 140 personer tirsdag 17. mars.

- Personene som er smittet skal oppholde seg hjemme til de er smittefrie. Både de smittede og deres familier blir fulgt opp av helsevesenet, sier smittevernoverlege Eli Sagvik i Trondheim kommune.

Det jobbes nå med å kartlegge hvilke personer som de smittede har hatt nær kontakt med. De som har hatt nær kontakt med de smittede, skal være hjemme i hjemmekarantene.