Kommunen viderefører stenging av Dalgård ishall

Trondheim kommune har besluttet å videreføre stengingen av Dalgård ishall til og med søndag 22. november.

Foto av en ishockeybane med hockeyspillere som trener
På grunn av et smitteutbrudd blir det ingen hockey i Dalgård ishall med det første. (Foto: Carl-Erik Eriksson)

Kommunen viderefører stengingen av Dalgård ishall fordi man nå har et utbrudd med flere smittede, og det er komplekst å få full oversikt over smitteveiene, og hvem som kan ha vært utsatt for smitte. Kommunen har oppfordret til testing ca. 7 dager etter siste besøk på Leangen i uke 46, noe som innebærer at testresultater vil bli nærmere avklart i løpet av uke 47.

Kommunen vil 20. november vurdere eventuelt behov for videre stenging av anleggene på Leangen og Dalgård, og nye retningslinjer for gjenåpning av anleggene.

Vi vil igjen minne om at hvis du har/får nyoppståtte symptomer som feber, hoste, tungpustethet, hodepine, slapphet, nedsatt lukt- eller smakssans, muskelverk eller sår hals, så ber vi deg om å ta koronatest og holde deg hjemme til du får svar på prøven.

Sist oppdatert: 22.02.2022