Syv nye smittede registrert torsdag

Syv personer fikk påvist korona-smitte i Trondheim torsdag. Alle har et mildt sykdomsforløp.

Sist oppdatert: 21.02.2022

Det er fem kvinner og to menn som er smittet og fire av kvinnene har ikke noen kjent smittekontakt eller vært på reise. Kvinnene er spredt i alder.

Den yngste jenta er i tenårene, de tre andre kvinnene er i 20-, 30- og 60-årene.

De tre siste smittede er nærkontakter til en smittet person.

Kvinnen er i 20-årene, en mann er i 50-årene mens den siste er en gutt i tenårene.

Det betyr at det på nåværende tidspunkt er registrert 56 personer bosatt i Trondheim kommune som har testet positivt på covid-19.

Det ble i løpet av torsdag tatt tester av 140 personer i Trondheim.

- Personene som er smittet skal oppholde seg hjemme til de er smittefrie. Både de smittede og deres familier blir fulgt opp av helsevesenet, sier smittevernoverlege Eli Sagvik i Trondheim kommune.

Det jobbes nå med å kartlegge hvilke personer som de smittede har hatt nær kontakt med. De som har hatt nær kontakt med de smittede, skal være hjemme i hjemmekarantene.