Tre kvinner og fire menn korona-positive fredag

Fredag fikk ytterligere sju personer i Trondheim konstatert korona-smitte. Alle har mildt sykdomsforløp.Til sammen ble 230 personer testet.

To menn i 40-årene er blant de smittede. Begge etter alt å dømme smittet i Norge. Det samme er en kvinne i 50-årene. Ytterligere en kvinne i 50-årene er smittet på ukjent vis, trolig på reise i Asia.

En smittet mann i 60-årene har også uklar smitteopprinnelse, men mest trolig er han smittet i Norge.

For en kvinne i 60-årene og en mann i 70-årene er sannsynlig smittested Spania.

Det betyr at det på nåværende tidspunkt er registrert 63 personer bosatt i Trondheim kommune som har testet positivt på covid-19.

- Personene som er smittet skal oppholde seg hjemme til de er smittefrie. Både de smittede og deres familier blir fulgt opp av helsevesenet, sier smittevernoverlege Eli Sagvik i Trondheim kommune.

Det jobbes nå med å kartlegge hvilke personer som de smittede har hatt nær kontakt med. De som har hatt nær kontakt med de smittede, skal være hjemme i hjemmekarantene.

Sist oppdatert: 21.02.2022