Smitte ved Bygger'n på Heimdal

Det er påvist koronasmitte ved Bygger'n Heimdal. Smittesporing gir mistanke om at dette er den britiske varianten som er svært smittsom.

Foto av koronaprøver
Alle som har vært innom Bygger'n på Heimdal i perioden mellom 1. februar til og med 5. februar bes om gå i karantene sammen med hele sin husstand og ta kontakt for test umiddelbart.

Alle personer som har vært innom Bygger'n Heimdal i perioden f.o.m. 01.02. t.o.m. 05.02. skal derfor sammen med hele sin husstand gå i 10 dagers karantene fra siste besøksdato.

Alle som har besøkt butikken må testes umiddelbart og på dag sju etter siste besøk. Du kan melde seg til test elektronisk via kommunens nettside.

Husstandsmedlemmer til personer som har vært i butikken kan løses fra karantene så snart personen i karantene har testet negativt. Personen som sitter i karantene skal fullføre karantenetiden selv om første test er negativ.

Kundene som i etterkant av besøket har fått nyoppståtte symptomer som feber, hoste, tungpustethet, hodepine, slapphet, nedsatt lukt- eller smakssans, muskelverk eller sår hals, bes isolere seg i hjemmet og ta kontakt med Smittevernkontoret i Trondheim kommune, tlf. 90 50 90 52 for rådgivning.

Sist oppdatert: 21.02.2022