Viktig melding fra Smittevernkontoret

Det finnes mulighet for at publikum kan ha vært i kontakt med en person som er smittet av den britiske mutasjonen av covid-19. Smittevernkontoret i Trondheim ønsker med dette å gi beskjed om mulige steder en slik kontakt kan ha oppstått, og hvordan du skal forholde deg.

Illustrasjon koronavirus
Enkeltpersoner kan ha vært i kontakt med en smittet person som har besøkt flere serveringssteder og en butikk. I denne pressemeldingen finner du mer informasjon om hvor og når dette gjelder.

Dersom du har vært på en av spisestedene/butikk listet nedenfor i gitte tidsrom kan du ha vært i kontakt med en som med stor mistanke er smittet av den britiske mutasjonen av covid-19.

Du er ikke pålagt karantene, men vi ber deg ta en test så snart som mulig uavhengig om du har symptomer. Meld deg på test via elektronisk påmelding via kommunens nettside. Det er viktig at du holder avstand til andre frem til du får svar på prøven.

Aktuelle spisesteder lørdag 30.01.21

• Sponhuset mellom kl. 11.00-14.00
  • Jordbærpikene City Syd mellom kl. 13.30-15.00
  • Burger King City Syd mellom kl. 17.00-18.00
  • Egon City Syd mellom kl. 18.00-19.00

Oppfordringen gjelder også de som har vært på

Rema 1000 Saupstad søndag 31.01.21 mellom kl. 13.00-14.00

Hvis du har nyoppståtte symptomer som feber, hoste, tungpustethet, hodepine, slapphet, nedsatt lukt- eller smakssans, muskelverk eller sår hals, skal du holde deg hjemme og ta kontakt med Smittevernkontoret i Trondheim kommune, tlf. 90 50 90 52 (koronatelefonen) for rådgivning. Koronatelefonen er åpen 08.30 til 18.00.

Jobber du i helsesektoren eller barnehage/ skole, ber vi deg om å varsle din nærmeste leder om at du kan ha vært i kontakt med en med påvist covid-19 på aktuelle dato, og også ta kontakt på tlf. 90 50 90 52 for mer informasjon.

Sist oppdatert: 21.02.2022