Seks smittede onsdag og torsdag

Onsdag 12. mai og torsdag 13. mai ble det i alt registrert seks nye smittede i Trondheim.

Sist oppdatert: 21.02.2022

Illustrasjonsfoto covid-19.

Onsdag ble det registrert smitte hos tre personer, to menn og en kvinne. De ble foretatt 1188 tester.

• En person i 30-årene, smittet i utlandet
  • En person i 40-årene, ukjent smittekilde
  • En person mellom ti og 20 år med kjent nærkontakt

Torsdag ble det også registrert tre smittede, to kvinner og en mann. Det ble foretatt 811 tester.

• En person i 20-årene med kjent nærkontakt
  • En person mellom ti og 20 år med kjent nærkontakt
  • En person i 20-årene med ukjent smittekilde

Alle smittede begge dager har milde sykdomsforløp.

Følgende kommunale og fylkeskommunale enheter er berørt

• Strinda videregående skole, to klasser på 1. trinn

De som har vært innom følgende steder bes å være obs på symptomer og ha lav terskel for å teste seg ved symptomer:

Fredag 7. mai: Buss 1 fra Tiller til Prinsens gate kl 16.00 og buss 70 fra Prinsens gate til Værnes kl. 16.45

Mandag 10. mai: Bunnpris Lade kl 17.00

Trondheim kommune oppfordrer alle som har besøkt følgende barer lørdag 24. april å ta en test så snart som mulig. Oppfordringen gjelder også husstandsmedlemmene til de som har vært på følgende steder:

• Moskus bar

Daniels pub