Alvorlig hendelse på Saupstad helsestasjon

Torsdag 23. november skjedde det en alvorlig hendelse på Saupstad helsestasjon. To ansatte ble angrepet av to personer og stukket med en skarp gjenstand. De skadde ble tatt under behandling og kjørt til St. Olavs hospital. De er ikke livstruende skadet.

Sist oppdatert: 23.11.2023

Foto av inngangspartiet til Saupstad helsestasjon
Torsdag 23. november skjedde en alvorlig hendelse på Saupstad helsestasjon.

Politiet har pågrepet og siktet en person for kroppsskade etter voldshendelsen. En annen person er innbrakt til politiet. Det er ikke grunn til å tro at det har vært andre gjerningspersoner involvert, opplyser politiet.
.
Politiet har startet etterforskning. Fokus nå blir å avdekke hendelsesforløpet, sikre bevis, avhøre de mistenkte og vitner til hendelsen.

De berørte blir fulgt opp av ledelsen og kompetent personell. Kommunen har satt krisestab for å koordinere arbeidet.

Barne- og familietjenesten på Heimdal holder stengt fredag 24. november for å ta hånd om alle ansatte. Dette inkluderer også Saupstad helsestasjon. Det er publisert egen informasjon på BFT sine digitale kanaler om dette.

De ansatte følges opp og får nødvendig hjelp, arbeidsmiljøenheten og ledelsen ved Barne- og familietjenesten er koblet på for å gi nødvendig oppfølging.

- Dette er en svært alvorlig hendelse som sjokkerer og skremmer mange. Vi skal gjøre alt vi kan for å gi nødvendig støtte og oppfølging til de berørte, sier Annika Björnström, kommunalsjef for Barne- og familietjenesten.

Oppvekst og utdanning

Helse og velferd