Gjennomgang av meldinger i Helseplattformen avslutta

Trondheim kommune har nå gått gjennom alle de 240 meldingene i Helseplattformen som ikke er blitt fulgt opp. Ingenting tyder på at forsinkelsene har ført til alvorlig pasientskade.

Sist oppdatert: 10.10.2023

Det var i slutten av september det ble avdekket at flere lister med meldinger i Helseplattformen ikke hadde blitt fanget opp av helsepersonell. Kommunen har i etterkant vurdert  om dette har ført til forsinkelse i oppfølgingen eller konsekvenser for helsehjelpen til den enkelte. 

Vi vurderer at manglende oppfølging av listene har ført til forsinket oppstart av tjenester til 60 pasienter. De eldste sakene dreier seg i hovedsak om bistand til renhold og strekker seg tilbake til mai 2022. 

Trondheim kommune har vært i kontakt med alle de berørte, og vurderer at forsinkelsene ikke har ført til alvorlig pasientskade. De brukerne som er berørt av forsinkelsene får nå den helsehjelpen og oppfølgingen de skal ha.

Trondheim kommune beklager avvikene og forsinkelsene, og samarbeider tett med Helseplattformen AS for å unngå at lignende avvik skal skje igjen.

Helse og velferd

Fant du det du lette etter?

Gå til toppen

arrow_upward