Menn i helse har nå nytt inntak

Nytt kull skal starte opp i 2024, og i februar er det informasjonsmøte. Her får du vite alt om veien til fagbrevet og jobbmulighetene.

Sist oppdatert: 12.12.2023

Mannlig helsearbeider støtter pasient som bruker gåstol.
MANN HJELPER MANN: Menn i helse ønsker nye helserekrutter. Kanskje blir det deg. Illustrasjonsfoto: Mostphotos

Menn i helse er et rekrutteringsprogram hvor arbeidssøkende menn mellom 20 – 55+ år tilbys et komprimert og forutsigbart utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider. Trondheim kommune er nå klare for å rekruttere nye deltakere og stiller med praksis- og læreplasser.

Har du, eller har du rett på en ytelse fra NAV og klar for en ny mulighet? Utdanningen er komprimert og tilrettelagt for arbeidssøkende menn i alderen 19 – 55+. Deltakerne får tittelen helserekrutter og under utdanningen veksles det mellom å motta ytelse fra NAV og lønn fra kommunen. Nytt kull skal starte opp i 2024. Vår komprimerte utdanningsmodell for voksne tilbys også for kvinner.

Det gjennomføres informasjonsmøte i auditoriet på Trondheim voksenopplæringssenter på Sorgenfri, 9. februar klokken 12-14. På informasjonsmøtet vil du bli orientert om Menn i helse, utdanningen og jobbmulighetene.

Påmelding til informasjonsmøte gjøres via din veileder i NAV.

I etterkant av møtet kan du melde deg på intervju. Etter intervju vil egnede og motiverte kandidater tilbys en veiledet praksisperiode som helserekrutt. Deretter starter utdanningsløpet frem mot fagbrev som helsefagarbeider.

Er du vår neste helserekrutt? Grip muligheten. Og kjenner du noen som fortjener muligheten, tips dem.

Har du spørsmål om Menn i helse? Ta kontakt med fylkeskoordinator Joakim Holmberg, telefon: 97 49 90 61 eller e-post:

Helse og velferd