Slik kan studenter i Trondheim stemme

Er du student i Trondheim, folkeregistrert i en annen kommune og lurer på hvordan du får avlagt din stemme ved høstens kommunestyre- og fylkestingsvalg? Her får du en oversikt over hvor og hvordan du får forhåndsstemt.

Sist oppdatert: 24.08.2023

To personer som passerer en valgbod for forhåndsstemming på Torvet i Trondheim.
DITT VALG: Det er mange steder i Trondheim du kan forhåndsstemme, blant annet i valgboden på Torvet.

Allerede nå og frem til 8. september kan byens studenter stemme ved flere av byens bibliotek, blant annet Hovedbiblioteket og Moholt.

Fra 28. august kan studenter ved NTNU stemme på Gløshaugen og på Dragvoll. I uke 35 og 36 kan studenter, ansatte og pasienter dessuten avgi stemme i en egen valgbod utenfor Kunnskapssenteret ved St. Olavs hospital.

Studentene ved Dronning Mauds Minne Høgskole kan blant annet stemme ved Sirkus shopping, IKEA og City Lade i uke 35 og 36.

Det er også mulig å stemme i valgboden på Torvet i uke 34, 35 og 36.

Her finner du oversikt over alle steder hvor du kan forhåndsstemme.

Valgdagene er søndag 10. september (bare ved Hovedbiblioteket) og mandag 11. september (41 kretser). På selve valgdagen(e) må du stemme i kommunen der du var registrert som bosatt i Folkeregisteret den 30. juni 2023. Dersom du ikke er i din egen hjemkommune på valgdagen, må du forhåndsstemme her i Trondheim før selve valgdagen.

Godt valg!

Spørsmål om gjennomføringen av valget i Trondheim kan rettes til Bystyresekretariatet.

• E-post:
  • Telefon: 95 33 00 00