Tett på med PP-tjenesten

Trondheim kommune deltar i pilotprosjektet “Tett på” sammen med to andre kommuner, forskningsinstituttet NIFU og NTNU Samfunnsforskning. Nå er den første delrapporten klar.

Sist oppdatert: 19.01.2024

Foto: Katja Kircher, Mostphotos

Prosjektet har som mål at alle barn skal få et inkluderende, likeverdig og tilpasset pedagogisk tilbud. For å få til dette skal vi styrke samarbeidet mellom barnehage, skole og støttetjenestene, særlig den pedagogisk-psykologiske tjenesten (PPT).

Piloten gjennomføres i Midtbyen og Heimdal bydel, og den første delrapporten er nå publisert på Utdanningsdirektoratets nettsider. Den viser at prosjektet har styrket relasjonen mellom ansatte i barnehage, skole og PPT, men sier også at god måloppnåelse er avhengig av tilstrekkelige strukturer, ressurser og kompetanse. Det videre arbeidet i prosjektkommunene blir basert på erfaringene som er gjort så langt. Prosjektet varer frem til 2026.

Her er kan du lese mer om det pågående prosjektet.

Oppvekst og utdanning