Eneste søkerby til ski-VM i 2025

Trondheim er den eneste byen som har søkt om å arrangere VM i nordiske grener i 2025. Det internasjonale skiforbundet (FIS) tar den endelige avgjørelsen i mai neste år.

Sist oppdatert: 16.06.2021

Tribunene i Granåsen med masse tilskuere

Trondheim kommune og Norges Skiforbund søkte også om VM i 2021 og 2023, men måtte da se seg forbigått av Oberstdorf og Planica. Nå ligger alt til rette for at Trondheim blir vertskap for arrangementet i 2025.

Arbeidet med å oppgradere anlegget i Granåsen er allerede i full gang. Framtidas Granåsen skal være et hverdagsanlegg, som også tilfredsstiller FIS’ krav til VM og World Cup.

Mange husker ski-VM i Trondheim i jubileumsåret 1997, da hele byen sto på hodet i de to mesterskapsukene.

Den endelige avgjørelsen om Trondheim blir VM-by om seks år, blir tatt på FIS-kongressen i Thailand i mai 2020.