Verdens første digitale snø-guide

Trondheim kommune deltar i et forskningsprosjekt for å utvikle mer miljøvennlig produksjon av snø. Nå kan du følge arbeidet gjennom en ny digital snø-guide.

Sist oppdatert: 21.04.2021

Bilde av skiløyper i Bymarka
INGEN GARANTI: Det er ingen selvfølge at vi får gode snøforhold i Bymarka i framtida. Nå jobbes det med å finne mer miljøvennlige måter å produsere snø på.

Snøkompetanse.no samler all tilgjengelig kunnskap om hvordan man skal sikre gode snøforhold i framtiden, på en mest mulig effektiv og bærekraftig måte. I første omgang er Snøkompetansesenteret et «nettbasert senter». Nettsiden skal være en levende side som utvikles og oppdateres basert på innspill og erfaringer fra ski- og anleggsmiljøet, samt fra oppdaterte forskningsresultater.

Partnerne i forsknings- og utviklingsprosjektet «Snow for the future» er Norges Skiforbund, Norges Skiskytterforbund, Trondheim kommune, SINTEF og NTNU. FIS er også bidragsyter til prosjektet.

Les mer om prosjektet og snø-guiden på Skiforbundets hjemmeside.

Idrett, kultur og fritid