Ny kommunalsjef for barnehagene er ansatt

Marianne Bruket (50) blir ny kommunalsjef for barnehage i Trondheim kommune fra 1. januar 2023.

Sist oppdatert: 04.10.2022

Foto av Marianne Bruket
Marianne Bruket (50) er tilsatt som ny kommunalsjef for barnehagene i Trondheim kommune.

Marianne kommer fra stilling som barnehagesjef i Lillehammer kommune, en stilling hun har hatt siden 2013. Før det hadde hun fra 1999 enhetslederstilling ved en kommunal barnehage i samme kommune.

Som barnehagesjef har hun lagt stor vekt på systematisk kvalitetsarbeid sammen med og gjennom enhetslederkollegiet, partssamarbeid og politiske utvalg for å oppnå en felles forståelse og et felles ståsted for hva de kommunale barnehagene skal stå for. Hun er opptatt av å bygge tillit ut i organisasjonen og gode relasjoner til sine enhetsledere.

- Jeg gleder meg til å bli en del av teamet i Trondheim kommune, og setter stor pris på at jeg har fått denne stillingen. Jeg ser frem til å bli kjent med- og samarbeide med nye kollegaer innenfor oppvekstsektoren - men også de andre sektorene i kommunen, sier Marianne Bruket.

Marianne er utdannet førskolelærer og har fordypning i organisasjon og ledelse.

- I Marianne får Trondheim kommune en erfaren, endringsorientert og prosessorientert leder, med gode referanser på utøvelsen av en dialogorientert barnehageeierrolle. Hun ser fram til å bli bedre kjent med barnehageområdet, med oppvekstfeltet og med organisasjonen samlet. Vi ser fram til å få henne med på laget, sier Lasse Arntsen, direktør for oppvekst og utdanning i Trondheim kommune.

- Dette har vært en rekrutteringsprosess kjennetegnet av en solid søkerliste, med faglig sterke og motiverte søkere. Det er flott å se at mange har ønsket å bidra til at våre barn og unge skal få et best mulig liv og tjenestetilbud, sier Arntsen.

Ragnhild Granskogen vil være konstituert kommunalsjef inntil 1. januar, noe jeg setter stor pris på, sier oppvekstdirektøren.

Oppvekst og utdanning