Viktig informasjon om kommunale avgifter: Feil med AvtaleGiro-trekk for noen fakturamottakere

En feil hos en av våre underleverandører har medført problemer med utsendelse av AvtaleGiro denne måneden. Dette har ført til at trekk av kommunale avgifter ikke automatisk er registrert i nettbanken hos en del boligeiere.

Sist oppdatert: 13.06.2025

Bildet viser en stabel med nyter og sedler.

Hva betyr dette for deg?

Feilen gjelder spesifikt for kunder som har en AvtaleGiro-avtale for trekk av kommunale avgifter med banken sin.

For å rette opp i denne feilen jobbes det nå med å sende ut AvtaleGiro-trekket på nytt, med nytt forfall 20.06.

De det gjelder vil da få et nytt varsel om AvtaleGiro, men trenger ikke å foreta seg noe for at denne skal gå gjennom. Den eneste forskjellen er at fakturaen trekkes på en senere dato.

Sjekk nettbanken

Vi oppfordrer alle som har en AvtaleGiro-avtale knyttet til betaling av kommunale avgifter om å sjekke i sin nettbank over helgen for å se om fakturaen ligger til forfall.

Dersom du ikke finner fakturaen til forfall, ta kontakt med oss på for å få tilsendt kopi av den aktuelle fakturaen.  

Vi beklager de ulempene dette medfører for våre innbyggere.

Vi takker for forståelsen.

Fant du det du lette etter?