Trondheim kommunes Ung Innovasjonspris for kvinner

Hvem vinner årets Ung innovasjonspris for kvinner? Nå kan du nominere kandidater du mener fortjener prisen.

Sist oppdatert: 29.09.2023

Bilde av logoen til UNG innovasjonspris. Ung står i grønt, resten i grått. Bilde av et grønt blad over i i innovasjon.
Ung innovasjonspris har som mål å synliggjøre dyktige, unge kvinner som står bak nyskapende ideer, produkter eller tjenester.

Ung Innovasjonspris er en nasjonal konkurranse rettet mot kvinner som jobber med kommersialisering av innovasjon, særlig innen teknologi og realfag. Hensikten med prisen er å løfte fram kvinner som lykkes, og synliggjøre deres innovasjoner. Gjennom Ung Innovasjonspris ønsker Trondheim kommune å gi oppmerksomhet til kvinner som inspirerer andre.

Premien på 100 000 kroner deles ut av ordføreren i Trondheim på Gründerdagen 2023, 27. november.

Frist for nominering av kandidater er 30. oktober 2023 og nominasjonsteksten kan skrives enten på norsk eller engelsk.

Kriterier for prisen

Produktets/prosjektets tilknytning til teknologi og realfag vektlegges, men er ikke en forutsetning.

• Prisvinner(e) skal være yngre enn 40 år
  • Produktet/prosjektet må ha kommersiell interesse
  • Produktet/prosjektet må inneholde minst ett element av innovasjon
  • Produktet/prosjektet kan ha godkjent patent dersom det skal kunne markedsføres
  • Innleverte bidrag bør inneholde en grundig beskrivelse av produktet/prosjektet og idéhaver

Årets prisutdeling vektlegger klima og bærekraft.

Næring, miljø og samferdsel