HelsaMi
HelsaMi
Innhold
HelsaMi er innbyggernes digitale inngang til helse-og omsorgstjenester, tilgjengelig via app eller nettleser.
Her kan du lese om Helseplattformen
Hva finner du i HelsaMi?
Gjennom HelsaMi kan du blant annet
- Få oversikt over dine personlige helseopplysninger
- Ha direkte dialog med helsepersonell
- Svare ut spørreskjema fra helsetjenesten
- Administrere og ha oversikt over timene dine i Trondheim kommune og ved sykehus i Midt-Norge
- Gjennomføre videokonsultasjoner
- Du kan bruke HelsaMi på vegne av egne barn under 16 år og på vegne av voksne som har gitt deg tilgang
- De som har fullmakt til å representere andre kan be om å få tilgang til personer over 16 år som ikke har samtykkekompetanse/beslutningskompetanse. Se brosjyre.
- HelsaMi er et tilbud til innbyggerne som er i stadig utvikling. Nye løsninger vil komme etter hvert som HelsaMi utvikles.
Nyttig å vite om HelsaMi
- Det er frivillig å bruke HelsaMi. Hvis du synes det er krevende med digitale løsninger eller ikke ønsker å benytte HelsaMi, kan du fortsette som før med brev og telefon. Ingen tvinger deg til å bruke HelsaMi og du skal få like god helsehjelp som alle andre.
- Ansatte ser om du bruker HelsaMi eller ikke.
- Du må være over 16 år og ha beslutningskompetanse for å bruke HelsaMi.
- Det er trygg innlogging med ID-porten, som for mange andre offentlige løsninger. BankID eller BankID på mobil er mest brukt.
- Alle sykehus i Helse Midt-Norge bruker Helseplattformen, så informasjon fra sykehusavtaler, behandlinger og innleggelser kommer i HelsaMi.
- HelsaMi kommer som en egen app for smarttelefon og nettbrett, men du kan også logge inn via nettsiden www.helsami.no.
Hjelp til å bruke HelsaMi
Hvis du går til nettsiden www.helsami.no kan du lese mer om hvordan du bruker HelsaMi. Her er alle menypunkter beskrevet i detalj. Du finner også framgangsmåten for videokonsultasjoner.
Har du spørsmål eller trenger du hjelp til noe med HelsaMi? Ta kontakt med HelsaMi sin brukerstøtte.
Sist oppdatert: 10.09.2024