Innkjøpstjenesten
Trondheim kommune kjøper årlig inn varer og tjenester for ca. 5,4 milliarder kroner. En stor del av disse anskaffelsene skjer gjennom faste leveringsavtaler eller rammeavtaler.
Innkjøpstjenesten er kommunens ressurs- og kompetansesenter for innkjøp. Vi inngår felles innkjøpsavtaler der hvor kommunen kan oppnå markedsmessige og administrative fordeler ved at hele eller deler av kommunen opptrer i fellesskap.
Vi yter også rådgiving, opplæring og informasjon om innkjøp og skal bidra til at disse er miljøvennlige og ressursbesparende.
Anskaffelsesstrategi
Anskaffelsesstrategien for perioden 2023 - 2030
Konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon (KGV og KAV)
Trondheim kommune har tatt i bruker KGV/KAV fra Mercell
Formål med å benytte Mercell KGV/KAV er god kvalitetssikring og sporbarhet i anskaffelser og kontraktsoppfølging samt oppfylle krav til elektronisk konkurransegjennomføring i LOA/FOA.
Elektronisk konkurransegjennomføring og kontraktsforvaltning bidra til bedre sporbarhet og kvalitetssikring i anskaffelsesprosessen og kontraktsoppfølging.
Mercell er integrert mot Doffin/TED og ESPD.
E-handel
Trondheim kommune har innført e-handel for alle sine enheter. E-handelssystemet er et verktøy for å effektivisere og rasjonalisere innkjøpsprosessen og skape lojalitet til inngåtte rammeavtaler.
Trondheim kommune har avtale med TietoEvry Norge, på innkjøpsløsning (UBW/UNIT4).
Informasjon om e-handel i Trondheim kommune.
Miljø
Klima og miljø i offentlige anskaffelser
Klimaarbeid i Trondheim kommune
Kontaktinfo
Postadresse: Trondheim kommune, Innkjøpstjenesten, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim
TK-kode: 223000
Leder
Robert Grande
Innkjøpssjef
Annen:
E-post:
Finn ansatt
Sist oppdatert: 29.02.2024
223000