Universell utforming i oppvekst og utdanning

Universell utforming bygger på tanken om at tjenester skal være tilgjengelige for alle, uavhengig av alder, funksjonsevne og utdanningsnivå. Universell utforming av IKT innebærer at brukerne – uavhengig av sine forutsetninger– på en god og enkel måte skal kunne ta i bruk både nettsider og automater som de møter i hverdagen.

Trondheim kommune jobber kontinuerlig med å sikre at digitale læremidler i størst mulig grad tilfredsstiller kravene til universell utforming i henhold til WCAG 2.0-standarden. Vi samarbeider med leverandørene for å sikre at de gjør sine produkter og tjenester universelt utformet.

Her finner du en oversikt over tilgjengelighetserklæringer for våre 3. partsleverandører.

Tjenester i bruk med tilgjengelighetserklæring

For noen av tjenesten som benyttes i trondheimsskolen er det ikke mulig å publisere tilgjengelighetserklæring i selve løsningen. Vi publiserer derfor erklæringene her.

Tjenester i bruk uten tilgjengelighetserklæring

Disse tilgjengelighetserklæringene vil publiseres så fort vi har dette på plass

• Clarify
  • Lingdys