Byggesakskontoret
Byggesakskontorets primære og samfunnsnyttige oppgave er å bidra til å sikre god kvalitet i bygde- og ubygde omgivelser og å påse at nasjonale og lokale politiske mål blir nådd.
Byggesakskontoret vurderer og behandler alle innsendte bygge- og delesøknader, samt besvarer henvendelser fra profesjonelle aktører og byens befolkning etter plan- og bygningslovgivningen.
Kommunen er pålagt å påse at plan- og bygningsloven overholdes. På bakgrunn av dette følger Byggesakskontoret opp ulovlige tiltak, samt fører ulike typer tilsyn.
Priser - plan- og bygningstjenester
Nyttig informasjon om bygg, kart og eiendom
Send inn byggesøknad eller forespørsel til
byggesak.postmottak@trondheim.kommune.no
Kontaktinfo
Postadresse: Trondheim kommune, Byggesakskontoret, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim
Åpningstider telefon
Mandag - Fredag kl 10:00 - 14:00
Avvikende åpningstider påske
stengt fra 03.04 til og med 10.04
TK-kode: 523000
Sist oppdatert: 23.03.2023
523000