Enhet for ergoterapitjeneste
Tjenestene er åpnet - vi ivaretar smittevern
Enhetens tjenester og kontaktinformasjon
Livsglede for hjemmeboende eldre
Tjenestekvalitet
Arbeidsform og åpningstid
Våre medarbeidere gir tjenester hjemme hos deg eller der du oppholder deg på dagtid, mandag - fredag. Du og dine pårørende kan også møte oss i våre lokaler.
Vår åpningstid er 08.00-15.30, men spesielle avtaler kan også gjøres utover dette tidsrommet.
Tjenestene våre er gratis med unntak av enkelte kurstilbud.
Serviceerklæring
Mål med tjenestene våre er å
- fremme helse og muligheter til å mestre hverdagen ut fra dine forutsetninger og ønsker.
- sikre god samhandling og kvalitet på tjenestetilbudet ditt.
Hvem får tjenesten?
- Barn og ungdom, voksne og eldre som står i fare for eller som har helseutfordringer, sykdom eller skade som påvirker mestring av dagliglivet.
- Vi gir informasjon og veiledning til pårørende og andre tjenester.
Vi tilbyr
- individuell oppfølging
- kurs, gruppetilbud, informasjon og veiledning
Se nærmere beskrivelse under hver av våre tjenester.
Hva kan du forvente av oss?
- At du blir møtt med respekt, blir hørt og at du medvirker i utforming av eget tjenestetilbud.
- At vi er tilgjengelige og yter likeverdige tjenester med høy faglig kvalitet.
- At du får informasjon om når du får tjenesten og din rett til å klage.
Hva forventer vi av deg?
- At du medvirker ut fra egne forutsetninger i utforming av tjenestetilbudet.
- At du gir oss tilbakemelding om din opplevelse av tjenestetilbudet.
Gratis tjenester
Alle våre tjenester er gratis med unntak av enkelte kurs og gruppetilbud som har en avgift for å dekke materiell og enkel servering.
Ris og ros
Gi tilbakemelding direkte til vår medarbeider eller kontakt enhetsleder.
Brukermedvirkning
Hver enkelt bruker av våre tjenester har rett og skal mulighet til å medvirke i utformingen av sitt eget tjenestetilbud.
Våre medarbeidere skal legge til rette for at den enkeltes ønsker og behov blir ivaretatt innenfor rammene av Lov om helse- og omsorgstjenester i kommunen.
Når enheten skal evaluere sine tjenester/tiltak eller utvikle nye, bruker vi ulike måter for å sikre medvirkning og involvering av de som benytter/skal benytte tjenesten.
For eksempel invitere representanter fra aktuelle brukerorganisasjoner til arbeidsmøter om å få mer innsikt i behov som ikke dekkes, hvordan tjenestene oppleves, forbedringspunkter mm.
Innbyggerinvolvering, vi inviterer en gruppe innbyggere i et område til idedugnad - "hvilke sosiale møteplasser og aktiviteter ønsker vi i vårt nærområde" kan være et tema.
Brukerundersøkelser - sende ut spørreskjema til et utvalg brukere av tjenesten, med påfølgende invitasjon til dialogmøte med et mindre utvalg for å få utdypet svarene.
Klagemulighet
Du kan klage på at du har fått feil type tjeneste. Slik klage rettes til helse- og velferdskontoret eller barne- og familietjenesten forvaltning i din bydel.
Om du er misfornøyd og ønsker å klage på måten enheten eller den enkelte ansatte opptrer eller utfører tjenesten på, rettes klagen til enhetsleder eller til fylkesmannen i Sør-Trøndelag. Den enkelte tjenesteutøver vil kunne gi råd om dette eller ta direkte kontakt med enhetsleder:
Tove Sivertsen, telefon 95 26 31 43.
Du kan også ta kontakt med ombudet for helse, omsorg og oppvekst.
Kontaktinfo
Postadresse: Trondheim kommune, Enhet for ergoterapitjeneste, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim
Enhetens administrasjon, telefon: 90 80 73 52.
Sist oppdatert: 15.01.2021
013260