Nyheter om korona

Dame som snakker i en mobiltelefon

Koronatelefonen stenger

Fra 6. februar 2023 er Trondheim kommunes koronatelefon stengt. Har du koronarelaterte spørsmål, eller trenger hjelp til å bestille time til koronavaksine, kan du lese mer på våre nettsider, eller kontakte Vaksinasjon- og smittevernkontoret på telefon 72 54 08 50.

Foto av helsepersonell som setter korona-vaksine

Vi spurte innbyggerne om pandemien, og slik svarte de

Trondheim kommune ville gi innbyggerne mulighet til å gi oss tilbakemelding på vår håndtering av korona-perioden. Derfor sendte vi SMS til alle over 18 år i kommunen med lenke til et spørreskjema. Her er et sammendrag av innbyggernes reaksjoner.

Bilde av jente som taster på mobil

Vil hjelpe ungdom som sliter etter koronapandemien

En ny undersøkelse blant ungdomsskoleelever i Trondheim, skal hjelpe Trondheim kommune å lage målrettede tiltak for å håndtere konsekvenser av pandemien. I undersøkelsen kommer det fram at dobbelt så mange ungdommer har dårlig helse i år sammenlignet med i fjor.

Ansatt med værneutstyr gjør seg klar på Leangen teststasjon.

Slik var korona-året i Trondheim

Hele 2020 og så langt i 2021 har mye handlet om korona, smittevern og pandemi. Både internt i Trondheim kommunes organisasjon, i byen og i hele samfunnet. I denne korona-dokumentaren har vi oppsummert noe av det som har skjedd under pandemien så langt.

Bilde av ungdomsskolelærer Ola Fossum foran pcn med fire skjermer. På skjermene ser vi bilder av elevene som han underviser hjemmefra.

Livet på skolen

Hvordan er egentlig skolehverdagen for trønderske elever nå når skolene er stengte? Vi har møtt en ungdomsskolelærer med hjemmekontor og en barneskolelærer med ett barn i klasserommet.