Rosten helsestasjon

Viktige nyheter
Forsinkelser i helsestasjonsprogrammet
Det er dessverre forsinkelser på enkelte konsultasjoner i helsestasjonen. Hvor store forsinkelser det er og hvilke konsultasjoner dette gjelder varierer i de ulike bydelene. Nyfødte, de minste barna og vaksinering prioriteres og det er ingen forsinkelser på disse konsultasjonene. Forsinkelsene gjelder mest 2 og 4 års konsultasjoner. Kombinasjon av pandemi med stort sykefravær både blant ansatte og brukere, samt innføring av nytt journalsystem har ført til forsinkelsene. Ingen konsultasjoner er avlyst, så alle vil etter hvert få tilbud om time. Er du/dere bekymret, eller har spørsmål angående ditt barn som ikke kan vente, ta kontakt med din helsestasjon på telefon eller e-post.
4 og 8 måneders konsultasjonene er erstattet med et digitalt tilbud som du finner her. Det digitale tilbudet inneholder video med helsesykepleiere og fysioterapeuter som tar opp aktuelle tema. Her finner dere også informasjonsbrosjyrer og små videosnutter som passer til barnets alder.
Vi har også laget en informasjonsbrosjyre om "Den fantastiske toåringen". I den vil dere finne aktuell informasjon om 2 åringer generelt.
Innføring av journalsystemet Helseplattformen og innvirkning på helsestasjonsdriften
Helsestasjonstjenesten er i gang med Helseplattformen. Med Helseplattformen vil pasienter og brukere i Midt-Norge oppleve en mer sammenhengende helsetjeneste, og helsepersonell i både kommunehelsetjeneste og spesialisthelsetjeneste vil få et nytt og mer effektivt arbeidsverktøy. I oppstartsperioden vil våre brukere og samarbeidspartnere kunne oppleve at kvaliteten i tjenestetilbudet blir noe redusert. Det kan være i form av:
- lengre svartid på telefon
- lengre saksbehandlingstid
- at besøk/konsultasjoner blir forsinket
- 4 og 8 måneders gruppekonsultasjon erstattes med et digitalt tilbud der helsesykepleier og fysioterapeut snakker om de tema som tas opp i gruppe. Du finner det digitale tilbudet her. De som trenger det får tilbud om individuell konsultasjon. Dette fordi vi regner med at det vil ta litt tid å bli vant med den nye løsningen.
Vi ber om forståelse for dette og beklager eventuelle ulemper. Her kan du lese litt om HelsaMI som er din tjeneste knyttet opp mot journalsystemet.
Åpningstider
Mandag-fredag kl. 08.30-15.00.
Telefontid: Mandag-fredag kl. 08.15-11.00 og 12.30-14.00.
Telefon: 72 54 93 10
NB! Enkelte fredager er det redusert tilgjengelighet på grunn av møtevirksomhet.
Mailadresse: rosten.helsestasjon@trondheim.kommune.no
NB! E-post kan ikke inneholde sensitiv informasjon.
Tjenester
Jordmor
Gravide i Heimdal bydel kan ta kontakt ved Saupstad helsestasjon for timebestilling og videre oppfølging av jordmor.
Informasjonsside om svangerskapsomsorgen i Trondheim.
Helsestasjon 0-5
Rosten helsestasjon yter helsestasjonstjenester til barn mellom 0-5 år og deres familier i deler av Heimdal bydel. Det er tre helsestasjoner i bydelen; Saupstad, Klæbu og Rosten.
Hva kan vi hjelpe deg med?
Gode nettsider og brosjyrer for foreldre
Lurer du på noe om barns behov og utvikling eller foreldrerollen.
Her finner lenker til gode nettsider og anbefalte brosjyrer.
Ansatte
Helsesykepleiere
- Lise Helstad
- Turid Veie-Rosvoll
- Kine Hegstad Lie
Sekretærer
- Elin Nordnes
- Jill Olsen
Leger
Helene Gaarden
Fysioterapeuter tilknyttet tjenesten
- Stine Haugum
- Gry Okkenhaug Bævre
- Birgit Tapio
- Cecilie Mariko Hara
Kontaktinfo
Postadresse: Trondheim kommune, Rosten helsestasjon, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim
Avdelingsleder helsestasjon
Berit Bjerkhoel, telefon 94 84 32 37
TK-kode: 017784
Sist oppdatert: 15.08.2022
017784